maandag, augustus 04, 2014

Art Journal - Remember

 Inspired by the poppies we are seeing in the fields, on the news...

 Geïnspireerd door de klaprozen die we zien in de velden, bij het journaal...

 I used a sheet that I made last week: CLICK
Een vel papier gebruikt dat ik vorige week maakte:  KLIK

 I prepared the page in my journal with a layer of white gesso.  Painted the background with diluted Distress Paint.
Eerst een laagje witte gesso in mijn journal, daar overheen geschilderd met verdunde Distress Paint.

I've cut out the flowers, gave them a black center to make them look a bit more like poppies.
I sponged the tiny circles with Distress ink and a stencil.
The definition stamp is an oldie by Stampin'Up!.  The title was stamped with Darkroom Door's Alphabet Medley set.
De bloemen uitgeknipt en de harten met gesso zwart geschilderd, om ze meer op klaprozen te doen lijken.  De kleine rondjes gesponst met Distress inkt en een stencil.
De definitiestempel is een oudje van Stampin'Up!.  De titel stempelde ik met de Alphabet Medley set van Darkroom Door.

I used:
White gesso:  Liquitex
Black gesso:  Ranger
Distress Paint: Salty Ocean, Mowed Lawn
Distress Inkpads:  Salty Ocean, Mowed Lawn
Stencil:  Balzer Designs Mini Tiny Circles
Tonic Paper Distresser
Archival Inkpad: Jet  Black
Definition Stamp:  Stampin'Up
Darkroom Door stamps:  Alphabet Medley

8 opmerkingen:

  1. Very beautiful: a very lovely card for such an emotional day, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat die DD letters op mijn verlanglijstje komen :) En ik ben ook hevige fan van zo'n definitiestempel, heel mooi!
    Je transformeerde je achtergronden wel in prachtige poppies! Ze springen al van ver in het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige bladzijde; perfect voor vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie herdenking , mooie definitiestempel , mooi mooi mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en toepasselijk vandaag Godelieve ! Ja, ik ben er ook door gegrepen en heb er een eenvoudig stempelwerkje over gemaakt... Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer mooie pagina! Prachtige kleuren! En die achtergronden vind ik supermooi! Vooral die negatieve is dan weer mijn favorietje!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting and leaving a note ;)
Comment moderation is enabled temporarily to discourage an annoying spammer.

Bedankt dat je hier was, en voor je reactie ;)
Reacties modereren is tijdelijk ingeschakeld om een vervelende spammer te ontmoedigen.